Photos from my various books about World War II from my private collection .
Only history and no politics.
The . 250 (German: Sonderkraftfahrzeug 250; special motor vehicle) was a light armoured halftrack, very similar in appearance to the larger Hanomag-designed . 251, and built by the DEMAG firm, for use by Nazi Germany in World War II. Most variants were open-topped and had a single access door in the rear.
In 1939, the Inspectorate for Motorized Troops (AHA/In 6) decided that it would be useful for small armored half-tracks to accompany tanks in the attack. They could satisfy requirements for which a larger vehicle wouldn’t be needed, such as headquarters, artillery forward observer, radio, and scout vehicles.
Demag, the designer of the smallest half-track in service, the . 10, was selected to develop the “light armored troop carrier“ (leichter gepanzerter Mannschafts-Transportwagen) or . 250.
. 250 (нем. Sonderkraftfahrzeug 250; специальный автомобиль) представлял собой легкий бронированный полугусеничную машину , внешне очень похожий на более крупный , разработанный Hanomag. 251, построенный фирмой DEMAG для использования нацистской Германией во Второй мировой войне. Большинство вариантов были с открытым верхом и имели единственную дверцу доступа в задней части.
В 1939 году Инспекция моторизованных войск (AHA / In 6) решила, что небольшие бронированные машины будут полезны для сопровождения танков в атаке. Они могли удовлетворить требования, для которых не потребовалась бы машина большего размера, например, штаб, артиллерийский передовой наблюдатель, радио и разведывательные машины.
DEMAG, разработчик самого маленького на вооружении полугусеничного шасси . 10, был выбран для разработки «легкого бронетранспортера» (leichter gepanzerter Mannschafts-Transportwagen) или . 250.