wye Remaking Super Mario World in Godot (Part 4: Overworld Map, Shaders, and the Goal Point)
🎯 Загружено автоматически через бота:
🚫 Оригинал видео:
📺 Данное видео принадлежит каналу «wye» (@___wye). Оно представлено в нашем сообществе исключительно в информационных, научных, образовательных или культурных целях. Наше сообщество не утверждает никаких прав на данное видео. Пожалуйста, поддержите автора, посетив его оригинальный канал.
✉️ Если у вас есть претензии к авторским правам на данное видео, пожалуйста, свяжитесь с нами по почте support@, и мы немедленно удалим его.
📃 Оригинальное описание:
In this episode of “Remaking Super Mario World in Godot“, I’m expanding the gameplay by building the overworld map! And I’m learning a lot in the process - mostly about how to work with Godot, but also about the (sometimes strange) details of Super Mario World.
Chapters:
Intro
Refactoring
The Goal Point
The Overworld Map
Shaders
Outro
Music:
Super Mario World: Overworld [Lo-Fi REMIX]:
Super Mario World - Ground Theme (Lofi Lia Remix):
See also:
A helpful video by Bacon and Games about Scene Managers in Godot:
A helpful video by Hot Worlds Gamedev about the player’s role in the scene tree:
PlayWithFurcifer’s introduction to shaders:
Retro Game Mechanics Explained on the SNES mosaic effect (and more):
My video about making the Super Mario World font:
The palette shader by KoBeWi I referenced:
Banduck, who is also making Super Mario World in Godot and is way further along:
My latest SMW ROM hack, A Plumber For All Seasons:
“4“ in the thumbnail from the SMW logo font by BMatSantos on MFGG (slightly edited by me)
1 view
90
24
8 months ago 00:19:00 2
what i eat in a week as a student (realistic) 🍵🥭
2 years ago 00:03:05 3
[KPOP IN PUBLIC] [One take] NAYEON (TWICE) - POP! cover by NICE ONE