Field of vision with shadow. Part 2 (Область видимости с затенением. Часть 2)

In this video, we will create a function that defines the external borders of an object with a given accuracy. This will significantly reduce the number of elements of the basic mesh, increase the accuracy of determining the boundaries and make their movement smoother. To create such a function, we will use the bisection method. There are subtitles. This is the second part of the series. Other parts are described below. Part 1 Create a field of vision with shadow using a procedural mesh and line trace. It is possible to change the viewing angle, the viewing range, the number of rays used to determine the area, as well as the height of the check and rendering. В этом видео мы создадим функцию, которая определяет внешние границы объекта с заданной точностью. Это позволит заметно загрубить базовую сетку, повысит точность определения границ и сделает их движение более плавным. Для создания такой функции мы будем использовать метод половинного деления. Есть субтитры. Это вторая часть из серии. Описание других частей приводится ниже. Часть 1 Создание области видимости с затенением с использованием процедурной сетки и трассировки линий. Есть возможность изменять угол обзора, дальность обзора, количество лучей, использующихся для определения области, а также высоту проверки и отрисовки. Article (статья): #ue4 #UnrealEngine #FieldOfVision #ProceduralMesh #LineTrace #VisionArea #ViewArea #Visibility Area #BisectionMethod #ОбластьВидимости #ЗонаОбзора
Back to Top