[Driver61] Why It’s Almost Impossible to Rev to 21,000 RPM

🎯 Загружено автоматически через бота: 🚫 Оригинал видео: 📺 Данное видео принадлежит каналу «Driver61» (@Driver61). Оно представлено в нашем сообществе исключительно в информационных, научных, образовательных или культурных целях. Наше сообщество не утверждает никаких прав на данное видео. Пожалуйста, поддержите автора, посетив его оригинальный канал. ✉️ Если у вас есть претензии к авторским правам на данное видео, пожалуйста, свяжитесь с нами по почте support@, и мы немедленно удалим его. 📃 Оригинальное описание: 💡 To try everything Brilliant has to offer for free for a full 30 days, visit You’ll also get 20% off an annual premium subscription! 🚀 Search for the latest Motorsport Jobs with Fluid Jobs by DRIVER61: With an engine revving at 20,000 RPM this piston has a mass of 2.5 tonnes. It accelerates from 0-60 miles per hour in of a second. And it pulls 10,000 G. And this is what 20,000 RPM sounds like - it’s Mark Webber driving a 2006 Williams with a Cosworth CA2006 and it’s the highest revving F1 engine ever. It’s been almost 20 years since this engine was released, so why haven’t F1 engines - or any engines for that matter - gone above this magical 20,000 rpm? Well, it’s more difficult than you might think, so today I’m going to explain why it’s almost impossible to engines to rev over 21,000 RPM. More from Driver61: What If F1 ENGINES Had No Rules? What If Formula 1 Had No Rules? The Porsche Faster Than F1 How This Car Does 0-100 In 📹 All source footage can be found here 👉 📧 Get in touch with us: hello@ 👉 Follow Driver61 on: Instagram- @official_driver61 - TikTok - @official_driver61 - 👉 Follow Scott on: Twitter - Instagram - @official_driver61 - 🛞 My Sim Kit: Fanatec DD2: SImlabs P1X Pro: #F1Engine #Piston #Revs
Back to Top