Heikki LYYTINEN: Helping Dyslexic Children with GraphoGame Digital Game-Based Training Tool

Interview with Heikki Lyytinen: Helping Dyslexic Children with GraphoGame Digital Game-Based Training Tool Professor Heikki Lyytinen (University of Jyväskylä, Finland) recently visited the Moscow State University of Psychology & Education and gave a lecture on GraphoGame, a technology-based intervention method that he and his colleagues have developed to help children with dyslexia. The interview has been conducted by the press-service of the Moscow State University of Psychology & Education. Lyytinen H. Helping Dyslexic Children with GraphoGame Digital Game-Based Training Tool (An Interview). Psikhologicheskaya nauka i obrazovanie = Psychological Science and Education, 2018. Vol. 23, no. 3, pp. 84–86. doi: (In Russ., аbstr. in Engl.) To read/Прочесть: Интервью с Хейкки Литиненом: Коррекция дислексии у детей с применением компьютерной игры GraphoGame Хейкки Литинен, профессор кафедры ЮНЕСКО «Инклюзивное обучение грамотности для всех», факультета психологии, Университета Ювяскюля (Финляндия) посетил с лекцией Московский государственный психолого- педагогический университет и рассказал о своей методике GraphoGame, применяемой в работе с детьми с дислексией. Интервью подготовлено редакцией портала психологических изданий Московского государственного психолого-педагогического университета. Беседовал Евгений Шведовский /Interviewed by Evgeny Shvedovsky
Back to Top