Absolute Elsewhere - In Search Of The Ancient Gods (1976). UK. Eclectic Prog, Psychedelic/Space Rock.

Playlist: Album: 1. Earthbound (9:10) - a. Earthbound - b. Future Past 2. Moon City (4:50) 3. Miracles Of The Gods (11:45) - a. Miracles Of The Gods - b. El Endrillado - c. The Legend Of Santa Cruz - d. Pyramids Of Teotihuacan - e. Temple Of The Inscriptions 4. The Gold Of The Gods (2:35) 5. Toktela (1:35) 6. Chariots Of The Gods (10:35) 7. Return To The Stars (9:55) Total Time: 50:45 - Paul Fishman / synthesisers, sequencers, flute, electric and acoustic pianos, Mellotron, string synthesisers - William (Bill) Bruford / percussion - Phillip Saatchi / electric guitar - Jon Astrop / bass guitar - Kim Mackrell /cello (6) Album subtitle ’An Experience in Sound and Music Based on the Books of Erich von Däniken’ Sounds from space recorded at the University of Manchester’s Nuffield Radio Astronomy Laboratories, Jodrell Bank, and by the British Astronomical Association. No one talks about these records anymore. And it’s a shame, because in this case we have the brainchild of the one (16 years old at the time !) Paul Fishman who wanted to make the music behind Erich von Daniken’s books (indeed the sleeve is like one of all those books) and ended up with this magnificent symphonic-alien soundrack. I’ve read the complaints of fellows reviewers about Bill Brufford’s undistinguished involvment, but I find them pointless. Brufford was a hired hand here, the music would be the same even without his presence. The keyboards are the dominant force played very creatively from Fishman himself and in a very melodic manner. Synthesizers, piano, mellotrons . go in and out with a logical sequence which could be found only in the best Tangerine Dream music of the period (1976) but the more symphonic approach will please Camel fans too. This is the best chill-out music I’ve heard so far. For full effect, listen to it alone in the dark or better still, in a very distant place. Magic stuff. Review by PROGNATURE BEAST Никто больше не говорит об этих записях. И это позор, потому что в данном случае перед нами детище the one (которому на тот момент было 16 лет!). Пол Фишман, который хотел написать музыку к книгам Эриха фон Дэникена (действительно, the sleeve похожа на одну из всех этих книг) и в итоге получил этот великолепный симфонический звук alien. Я читал жалобы коллег-рецензентов на ничем не примечательное участие Билла Бруффорда, но нахожу их бессмысленными. Бруффорд был здесь наемным работником, музыка была бы такой же даже без его присутствия. Клавишные - доминирующая сила, сыгранная очень творчески самим Фишманом в очень мелодичной манере. Синтезаторы, фортепиано, меллотроны и т. Д. Входят и выходят в логической последовательности, которую можно было найти только в лучшей музыке Tangerine Dream того периода (1976), но более симфонический подход понравится и поклонникам Camel. Это лучшая музыка для отдыха, которую я слышал до сих пор. Для полного эффекта послушайте ее в одиночестве в темноте или, еще лучше, в очень отдаленном месте. Волшебный материал. Обзор от PROGNATURE BEAST
В начало