🎯 Загружено автоматически через бота:
🚫 Оригинал видео:
📺 Данное видео принадлежит каналу «griffpatch» (@griffpatch). Оно представлено в нашем сообществе исключительно в информационных, научных, образовательных или культурных целях. Наше сообщество не утверждает никаких прав на данное видео. Пожалуйста, поддержите автора, посетив его оригинальный канал.
✉️ Если у вас есть претензии к авторским правам на данное видео, пожалуйста, свяжитесь с нами по почте support@, и мы немедленно удалим его.
📃 Оригинальное описание:
How to depth sort entities in a raycast 3d scratch game. In episode 4 we learn to raycast to a list, depth sort that list shuffling in our entities as we go, and then draw from our list to render the scene. Wow - and it’s looking real spooky! This is an awesome tutorial for creating that 3d game you’ve all been wanting to make!
👀 Next Episode #5 - (Early Access)
🔥 Bug Fixes -
Don’t forget to submit your projects to the studio linked below by commenting the project URL in the studio comments.
My tutorials are for all budding game & software developers using Code Blocks. Scratch On guys!
🚀 Boost Your Creativity with Griffpatch
The Griffpatch Academy will take you from “Gamer to Game Creator“
Learn more at 👉 👈
😺 Scratch was developed by the Lifelong Kindergarten Group at the MIT Media Lab. See
🐱 Scratch Studio for this tutorial -
👀 Part 1 - Full Episode Playlist -
👀 Quick and Fun Tutorials -
❤️ Scratch Addons -
📹 Video Editing Software -
-------------Video Chapters-------------
Intro
Behind a Wall…?
Raycast into a list
Drawing the Scene from the Lists
Ordering the lists by Distance
Insertion Sort
Include Entities in the Sort
Handle Entity Drawing from the List
Entity Brightness
More Entities
Fixing the Level Colors
Outro