FindingPepper Terrain Generation in Scratch - Caves and Ores

🎯 Загружено автоматически через бота: 🚫 Оригинал видео: 📺 Данное видео принадлежит каналу «FindingPepper» (@FindingPepper). Оно представлено в нашем сообществе исключительно в информационных, научных, образовательных или культурных целях. Наше сообщество не утверждает никаких прав на данное видео. Пожалуйста, поддержите автора, посетив его оригинальный канал. ✉️ Если у вас есть претензии к авторским правам на данное видео, пожалуйста, свяжитесь с нами по почте support@, и мы немедленно удалим его. 📃 Оригинальное описание: Terrain Generation in Scratch - Caves and Ores We’ll write code to add caves and ores to our 2D terrain in Scratch. We’ll cover how to create smooth cave generation, as well as how to scroll around our world. Enjoy! Add your projects to this Scratch studio: Chapters Introduction Some small changes Basic scrolling Drawing only on-screen columns Camera controls Adding ores Drawing ores Different ore types Cave starts Drawing caves Underground cave starts Extending caves Ending caves Ending caves that are off the world Extending after generation is complete Branching caves Preventing caves from overwriting trees Preventing trees from drawing on caves Preventing caves from drawing on water Summary / Announcements
Back to Top