Godotneers Welcome to Shaderland - An introduction to shaders in Godot

🎯 Загружено автоматически через бота: 🚫 Оригинал видео: 📺 Данное видео является собственностью канала Godotneers. Оно представлено в нашем сообществе исключительно в информационных, научных, образовательных или культурных целях. Наше сообщество не утверждает никаких прав на данное видео. Пожалуйста, поддержите автора, посетив его оригинальный канал: @godotneers. ✉️ Если у вас есть претензии к авторским правам на данное видео, пожалуйста, свяжитесь с нами по почте support@, и мы немедленно удалим его. 📃 Оригинальное описание: Hello Godotneers! Have you ever wanted to use shaders in your game but found that they are some sort of black magic? In this video we’re going to to explore how shaders work in Godot and how to write shaders both in Godot’s visual shader editor and Godot’s built-in shader language. We cover both vertex shaders and fragment shaders, so that after you’ve watched this video, you should have a solid foundation to start your own journey into Shaderland. == Table of contents == 00:00 Introduction 00:54 Rendering basics 01:50 The shader pipeline 05:19 Vertex shaders 10:08 Selecting vertices 14:46 Animating with time 21:58 Writing vertex shaders with code 32:07 Fragment shaders 40:09 Masking & image manipulation techniques 55:26 Controlling shaders from game code 58:41 Writing fragment shaders with code 1:10:26 Conclusion == Useful Links == Inigo Quilez’ “Painting with Maths“ series: Godot Engine Shader Language Reference:
Back to Top